یافتن کلمات کلیدی پر جستجو از مسائل مهمی است که بیشتر مبتدیان صنعت بهینه سازی سایت، با آن درگیر بوده به دنبال یک راهنمای مناسب می گردند. برای بهینه سازی و افزایش بازدید سایت خود از کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنید. جستجوی کلمات کلیدی در گوگل توسط کاربران، نقش بسیار مهمی را در سئو وب سایت ایفا می کند. اما چگونه پرجستجوترین عبارت های کلیدی را پیدا کنیم؟
یافتن کلمات کلیدی پر جستجو در بازاریابی آنلاین، به منظور ارائه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، ایجاد متا دیسکریپشن و بهبود سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند. آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی می تواند تاثیرگذاری بازاریابی آنلاین شما را افزایش دهند. شما می توانید با استفاده از چندین سایت و ابزار رایگان یاد بگیرید که چگونه باید پر جستجو ترین عبارت های کلیدی را پیدا کنید. در این مقاله به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخته ایم.
- استفاده از پیشنهادات گوگل
- موضوعی را که می خواهید بهترین عبارت های کلیدی را برای آن پیدا کنید، انتخاب نمایید. موضوع مورد نظرتان را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید.
- به لیست باز شده در زیر نوار جستجو که محبوب ترین عبارت های جستجو را نشان می دهد، نگاه کنید. بسته به موضوع مورد نظرتان در این لیست می توانید حداکثر 10 عبارت کلیدی را پیدا کنید.
- به دنبال عبارت های کلیدی اصلی باشید. این عبارت ها بیشترین میزان محبوبیت را دارند و گران ترین عبارت ها برای پیشنهاد دهی در تبلیغات PPC محسوب می شوند.
- عبارت های کلیدی طولانی را هم جستجو کنید. این نمونه ها 3 تا 5 عبارت را در خود دارند، عبارت هایی هستند که کاربران از آنها برای جستجوی یک آیتم خاص استفاده می کنند، در تبلیغات PPC ارزان تر هستند، جستجوهای کمتری را به دنبال دارند و اغلب بهترین بازاریابی هدف گیری شده را ارائه می کنند.
- همه عبارت هایی را که فکر می کنید به سایت یا محصولات شما مرتبط می شوند، در نوار جستجوی گوگل بنویسید.
- عبارت جستجوی اول را در نوار جستجوی گوگل پاک کنید و یک موضوع جدید را جستجو نمایید.
- استفاده از ابزار گوگل ترندز
- به آدرس google.com/trends بروید. گوگل ترندز همه اطلاعات مرتبط با محبوب ترین جستجوهای گوگل و کلمات کلیدی پر جستجو را ارائه می کند. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنید.
- به کمک صفحه Trending Searches گوگل ترندز، عبارت های کلیدی کلی محبوب را پیدا کنید. این صفحه را از طریق منوی سمت چپ صفحه باز کنید. (باید وارد اکانت گوگل خود شوید تا به همه این ابزارها دسترسی پیدا کنید)
- کشور خود را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید تا جستجوهای خود را بر مبنای کشورتان هدف بگیرید.
- لیست پرجستجوترین موضوعات کشور منتخب تان را بخوانید. موضوعات موجود در این لیست محبوب ترین عبارت های جستجوی گوگل هستند و یک فرهنگ محبوب عمومی، خبرهای سیاسی و دیگر موضوعات رایج را نشان می دهند.
- اگر یک محتوای آنلاین دارید که به این موضوعات مرتبط می شوند، از این عبارت های جستجو استفاده کنید. مطلب نویسی با مورد موضوعات رایج جستجو شده در یک موتور جستجو، ارتباط جدیدی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.
- در نظر داشته باشید که استفاده از این عبارت های کلیدی رایج در تبلیغات PPC سخت است. بهترین روش استفاده از آن ها نوشتن محتوای باکیفیت مرتبط با موضوعات رایج است. از این عبارت های کلیدی در عناوین سایت URL، نام تصاویر و مقالات خود استفاده کنید تا گوگل از آن ها برای رتبه بندی سایت شما استفاده کند.
- این بار از منوی سمت چپ سایت گوگل ترندز، روی گزینه “Explore” کلیک کنید.
- یک عبارت جستجو را که از پیشنهادات گوگل (تکمیل خودکار گوگل) یا دیگر روش ها به دست آورده اید، در آن بنویسید.
- برای این که بتوانید عبارت های بیشتری وارد کنید بر روی “Compare +” کلیک کرده و عبارت مدنظر خود را وارد کنید. به این صورت می توانید حداکثر تا 5 عبارت کلیدی را تایپ کنید.
- عبارت ها را با استفاده از نمودار ها و دیگر اطلاعات ارائه شده توسط گوگل مقایسه کنید. می توانید از این طریق عبارت های کلیدی محبوب خود را رتبه بندی نمایید.
- سایت های مشابهی در سایر موتورهای جستجو وجود دارند؛ برخی از این سایت ها عبارتند از search.aol.com/aol/trends ،clues.yahoo.com و bing.com/toolbox/keywords
- زمانی که از بخش “Explore” گوگل ترندز استفاده می کنید، می توانید دامنه کاربرد آن را با استفاده از سایر محصولات گوگل مانند YouTube search ،Google Shopping ،Image Search و … دقیق تر کنید.
- استفاده از WordStream Suggestion Tool
- با استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی WordStream، جستجوی عبارت های کلیدی طولانی خود را هدف بگیرید. این سرویس می تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو در عین حالی موثرترین موارد هستند، کمک کند.
- به آدرس WordStream.com/keywords بروید.
- بعد از تایپ کردن عبارت کلیدی مورد نظرتان که می خواهید محبوبیتش را بسنجید، روی گزینه “Enter” کلیک کنید.
- عبارت های کلیدی لیست شده را بررسی کنید. این ابزار می تواند به شما در پیدا کردن عبارت های کلیدی طولانی و هدف گیری موفقیت آمیز بازاریابی تان کمک کند.
- شما می توانید در مورد 30 عبارت کلیدی به طور رایگان از این ابزار استفاده کنید. عبارت های کلیدی جدید طولانی خود را بنویسید و آن ها را در سئو سایت و آگهی های تبلیغاتی PPC خود به کار بگیرید.
- این ابزار به طور خاص برای آگهی های PPC مفید است زیرا به شما اجازه می دهد که بر مبنای عبارت هایی که توسط کاربران برای پیدا کردن و خریدن یک محصول مورد استفاده قرار می گیرند، پیشنهاد خرید یا فروش دهید. زمانی که بتوانید عبارت های کلیدی خاص و محبوب را شناسایی کنید، می توانید ارزش بازاریابی PPC خود را افزایش دهید.
- ابزار های آنالیز وب سایت
با برنامه نویس سایت خود صحبت کنید تا بفهمید که وب سایت شما از چه برنامه تحلیل کننده ای استفاده می کند.
- اگر از وردپرس استفاده می کنید، این سرویس یک ابزار تحلیل کننده خودکار به نام Jetpack را در اختیار شما می گذارد. ببینید که چگونه باید از پیشخوان خود به این ابزار دسترسی پیدا کنید.
- اگر برنامه تحلیل کننده وب سایت ندارید تا ترافیک سایت خود را تحلیل کنید، هم اکنون استفاده از یک برنامه را شروع کنید. شما می توانید به طور رایگان از Google Analytics استفاده کنید. کد این ابزار را در وب سایت خود بنویسید و ترافیک سایتتان را در طول هر ساعت از شبانه روز بررسی نمایید.
- بخشی از برنامه تحلیل کننده خود را که به بحث در مورد عبارت های جستجو می پردازد، پیدا کنید. بیشتر برنامه ها محبوب ترین عبارت هایی را که برای پیدا کردن سایت شما استفاده شده اند، ارائه می کند.
- لیستی از این عبارت های کلیدی محبوب تهیه کنید تا بتوانید آن ها را در بازاریابی PPC و سئو وب سایت خود اعمال نمایید. همانطور که سئو سایت خود را از طریق استفاده از کلمات کلیدی محبوب بهبود می دهید، همچنین می توانید ببینید که چگونه این عبارت ها تغییر می کنند یا محبوبیت جستجوها کاهش یا افزایش می یابد.
- ممکن است لیست عبارت های جستجو شده در منطقه شما به طور هفتگی تغییر کند. همچنین زمانی که شما از عبارت های کلیدی موضوعات داغ و عبارت های کلیدی طولانی در تبلیغات PPC و کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنید، ممکن است عبارت های جستجوی محبوبتان هم تغییر کنند.
- اگر عبارت های جستجوی لیست شده شما عبارت های عمومی هستند، می توانید نتیجه بگیرید که رقابت بیشتری در کلیک کردن بر روی این عبارت های جستجو وجود دارد. هدف قرار دادن عبارت های کلیدی دیگر یا تولید محتوای با کیفیت، میتواند رتبه موتور جستجوی شما را بالا ببرد.